Foredrag: Onsdag den 21. september 2016 kl. 19:30

Camilla Winther Nissen & Thomas Hilleberg

Holger Danske Gruppen, dansk politi og Volmer Nissen under besættelsen

Thomas Hilleberg fortæller om Danmarks talmæssigt største modstandsgruppe, Holger Danske, hvad kendetegnede gruppens første medlemmer op til tiden fra den virkelige start i Stjerne Radio i Istedgade, om sabotage og ikke mindst likvideringer, samt hans egens families veje i det illegale modstandsarbejde

Thomas Hilleberg er ekspert på området, og er efterkommer af flere medlemmer fra Danmarks største modstandsbevægelse. Medstifter af Projekt Stjerneradio med meget mere.

Camilla Winther Nissen fortæller om modstandsmanden Volmer Nissen. Camilla Winther Nissen er datter af Volmer Nissen, som var politiadvokat og juridisk chef ved Københavns Politi og ligeledes aktiv i frihedskampen under Besættelsen 1940-1945, hvor han spillede en afgørende rolle omkring stikkerlikvideringer.

Camilla Winther Nissen har skrevet en bog om sin far ”Volmer Nissen – i sagen interesse”.

Adgang: 30 kr. for medlemmer, 50 kr. for ikke-medlemmer.

Bliv medlem af foreningen her.