Foredrag: Onsdag den 22. februar 2017 kl. 19:30

Lars Lade

Rosenvængets historie

De fleste i Frederikssund og omegn kender Rosenvænget. Lars Lade vil bl.a. fortælle kort om det første sociale boligbyggeri i Danmark. Vel at mærke det byggeri, der var med til at forme grundlaget for og lovgivningen omkring socialt boligbyggeri i al almindelighed.

Rosenvænget har sine rødder i denne tradition og alligevel er det lidt anderledes. Lars Lade vil vise nogle tegninger til et byggeri, der aldrig blev til noget og nogle ideer der blev skrottet før det nuværende Rosenvænget blev bygget med dets let oversete herlighedsværdier og tætte tilknytning til Frederikssund Sygehus.

Foredraget vil blive illustreret med et væld af gamle og nye billeder.

Foredragsholderen Lars Lade er ikke professionel historiker, men en af Rosenvængets beboere, der interesserer sig for og har sat sig ind i historien omkring det byggeri, han selv bor i.

Pris: 30 kr. for medlemmer, 50 kr. for ikke-medlemmer.

Betaling ved indgangen kontant eller via MobilePay.