Foredrag:

Onsdag den 23. oktober 2019 kl. 19:30

Dines Bogø

Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej

Forfatteren Dines Bogø fortæller om sagen og viser mange fotos. DR og TV2 har flere gange trukket på hans viden i radio- og tv-udsendelser.

I februar 1948 blev ægteparret Inger Margrethe og Vilhelm Jacobsen dræbt i deres lejlighed på Frederiksberg. Det er blevet til Danmarks mest omtalte kriminalsag.

Mange mærkelige omstændigheder ved drabene medvirkede til, at sagen gang på gang er blevet omtalt i presse, radio og tv. Dobbeltmordet blev også begået kort tid før Edderkoppesagen blev afsløret og mange mente med rette, at der var en sammenhæng. To måneder efter blev to mænd myrdet på en fiskekutter i Køge Bugt. Var der en sammenhæng?

Sagen er båndlagt til år 2023, men enkelte forskere har med Frederiksbergs politimester og Rigsarkivarens tilladelse fået særlig adgang til sagen, der i dag fylder 42 tætpakkede kasser.

Drabet på ægteparret var ikke planlagt, men et resultat af ulykkelige omstændigheder, men hvorfor skal sagen aldrig officielt opklares?

Pris: Gratis adgang for medlemmer, 50 kr. for ikke-medlemmer.