Efterårstur til Vordingborg

Søndag den 21. september 2014

Klik på et billede, for at se galleriet i stor visning. Skift mellem billederne ved at klikke på pilene, eller ved at benytte piletasterne på dit tastatur.

Turen går til Vordingborg, hvor vi skal se Borgcenteret, som er indviet i år.

Programmet for dagen:

kl. 09.00

Afgang med bus fra torvet i Frederikssund.

kl. 11.00

Rundvisning på Vordingborg Borgcenter og fortælling om da Vordingborg var en kongeby.

kl. 12.30

Spiser vi vores medbragte mad. Vi har fået lov til at låne Sognegården, og Mimi Andersen låser op for os. Vi har øl/vand med, de kan købes for 10,- pr. stk.

kl. 13.15

Skal vi i Vor Frue Kirke, hvor Pastor Hardy Lund Olesen fortæller om den gamle midddelalderkirke og om de nyrestaurerede kalkmalerier. Kalkmalerierne forventes at være færdig restaurerede i august.

kl. 14.15

Forlader vi Vordingborg og kører til Kalvehave. Her i Den Gule Stald venter Jytte Nielsen på os, hun sørger for at vi kan nyde vores kaffe (den har vi lavet i bussen), kagerne har Inge Birthe og Anette lavet hjemmefra. Den Gule Stald er tidligere stald til Lindholm Forsøgscenter, der hvor man forsker og laver vaccine mod Mund og Klovsyge. Vi får historien om Den Gule Stald og om området ved Kalvehave.

kl. 15.15

Kører vi igen mod Torvet i Frederikssund, hvor vi forventer at være kl. 17.

Prisen for hele turen er 300 kr. pr. person, som betales i bussen.

Husk at tage madpakke med hjemmefra, øl og vand kan købes.

Foreningen giver eftermiddagskaffen med hjemmelavet kage.

Tilmelding senest den 10. september til Inge Birthe på tlf. 47 31 33 97 eller til Anette på tlf. 24 20 17 19