Den yderste grænse

Bjørn Harvig

Onsdag den 11. januar 2023 kl. 19.30 i Elværket

Vi byder velkommen til den unge eventyrer Bjørn Harvig. Han har selv rejst verden rundt til fods og på cykel og er medlem af Eventyrernes Klub. På baggrund af Nationalmuseets podcast, Den Yderste Grænse, præsenterer eventyrer Bjørn Harvig den netop udkomne bog med samme navn. Foredraget dykker ned i nogle af de mest fascinerende, dramatiske og spændende danske og udenlandske opdagelsesrejsende. Om dem, mænd og kvinder, hvis nysgerrighed overvinder farer og som drager på ekspedition til verdens ende for at udvide deres egen og vores horisont.

Foredraget tager os med til den yderste grænse med nogle originale eventyrere på store ekspeditioner. Nogle drog ud for fædrelandet eller videnskaben, andre for berømmelsen og eller for at udfordre sig selv. De ligner også hinanden, da de brød med hvad folk troede var muligt. De gjorde det på deres egne måder og tegnede selv stregerne på kortet.